Skromne czytelnicze plany na 2017

No tak, plany mam naprawdę spore. Już w zeszłym roku stworzyłam listę, której trzymałam się w miarę rzetelnie, ale nie dałam rady wyczytać wszystkiego, bo doszło dużo książek nowych i kilka pożyczonych. Akurat teraz czytam coś na DKK, czego nie uwzględniłam wcześniej na liście. Potem sięgnę po Szkarłatny płatek i biały Fabera. Mam zamiar kontynuować wyczytywanie II wojny światowej i zapasów niebeletrystycznych. Z literatury pięknej sporo zaznaczyłam klasyki i niewiele literatury współczesnej, ale za to koniecznie muszę wreszcie sięgnąć po Drogę i zaległą Şafak i Morrison. Jak widać, dwie pozycje już skreśliłam. Ile wyszło? Raptem 70 pozycji. Za niecały rok wrócę do tego wpisu, do listy, i zobaczę, ile dałam radę przeczytać, ile pozycji odkreśliłam. A więc - do dzieła :)
  1. 40 zasad miłości - Elif Şafak
  2. A pair of blue eyes - Thomas Hardy 
  3. Archipelag GUŁag - Aleksander Sołżenicyn
  4. Bękart ze Stambułu - Elif Şafak 
  5. Blaszany bębenek - Günter Grass
  6. Bóg rzeczy małych - Arundhati Roy 
  7. Bracia Karamazow - Fiodor Dostojewski 
  8. Chłopi - Władysław Stanisław Reymont 
  9. Ciemne oblicze - Wasilij W. Rozanow 
  10. Ciężkie czasy - Charles Dickens 
  11. Co dalej, szary człowieku? - Hans Fallada 
  12. Czarna wołga - Przemysław Semczuk 
  13. Das Album - Piotr Strzałkowski 
  14. Doktor Żywago - Borys Pasternak 
  15. Droga - Cormac McCarthy 
  16. Droga artysty - Julia Cameron 
  17. Druga płeć - Simone de Beauvoir 
  18. Dzieci Arbatu - Anatolij Rybakow 
  19. Dziennik Anny Frank   
  20. Dzienniki - Anais Nin 
  21. Ewangelia według Piłata - Eric-Emmanuel Schmitt 
  22. Indyjska wiosna Uny - Rumer Godden 
  23. Inny świat - Gustaw Herling-Grudziński 
  24. Izrael oswojony - Ela Sidi 
  25. Kasztanek. Perła - John Steinbeck 
  26. Każdy umiera w samotności - Hans Fallada 
  27. Kobieta w bieli - Wilkie Collins 
  28. Kobiety, które zawładnęły Europą - Jean des Cars 
  29. Kronika małomiasteczkowego cmentarza - Isidora Sekulić 
  30. Listy - Joyce 
  31. Listy - Kafka 
  32. Listy - Puszkin 
  33. Listy - Rilke 
  34. Matka - Maksym Gorki 
  35. Mistrz - Colm Toibin 
  36. Na nieludzkiej ziemi - Józef Czapski 
  37. Na Zachodzie bez zmian - Erich Maria Remarque 
  38. Noc i dzień - Virginia Woolf 
  39. Odczuwanie architektury - Steen Eiler Rasmussen 
  40. Pamiętnik Mary Berg 
  41. Peregryn Pickle - Tobias Smollett 
  42. Podróż w świat - Virginia Woolf 
  43. Potępienie Paganiniego - Anatolij Winogradow 
  44. Profesor - Charlotte Brontë 
  45. Profesor Stoner - John Williams 
  46. Quo Vadis - Henryk Sienkiewicz 
  47. Rowerem i pieszo... - Kazimierz Nowak 
  48. Ruth - Elizabeth Gaskell 
  49. Sen Brunona - Iris Murdoch 
  50. Siedemnaście mgnień wiosny - Julian Siemionow 
  51. Sophie's Choice - William Styron 
  52. Sufi - Elif Şafak 
  53. Szkarłatny płatek i biały - Michel Faber
  54. Śladami Steinbecka - Geert Mak 
  55. Targowisko próżności - William Makepeace Thackeray 
  56. The Trumpet-Major - Thomas Hardy 
  57. Umiłowana - Toni Morrison 
  58. Warszawskie małe ojczyzny - Olgierd Budrewicz 
  59. Wielcy zapomniani. Polacy, którzy zmienili świat - Marek Borucki 
  60. Witajcie w ciężkich czasach - Doctorow 
  61. Wojna i pokój - Lew Tołstoj 
  62. Zabić Lincolna - Martin Dugard, Bill O'Reilly 
  63. Zachować swój świat - Nadine Gordimer 
  64. Zapach kwiatów i śmierci - Nadine Gordimer 
  65. Zestaw do śmierci - Susan Sontag (nie mam) 
  66. Życie Charlotte Brontë - Elizabeth Gaskell
  67. Źle urodzone. Reportaże o architekturze PRL - Filip Springer 
  68. - 70 3x Jurgen Thorwald [Stulecie chirurgów, Godzina detektywów, Stulecie detektywów]

28 komentarzy:

  1. Ach te listy :)
    Powodzenia w realizacji planu!

    OdpowiedzUsuń
  2. Skromne? :D Ja to sobie wybrałam tylko 12 pozycji xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja okroiłam. Mam chyba z cztery razy tyle na półkach, a ponad 130 na LubimyCzytac.pl :p

      Usuń
  3. Powodzenia! ja sobie wybrałam na razie trochę pozycji do przeczytania, a resztę będę uzupełniać na bieżąco. I tak nie jestem pewna czy mi się uda przeczytać te z listy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie - zapomniałam o kilku pozycjach, które mam na półce i aż wołają "przeczytaj mnie!". Pewnie uda mi się sięgnąć po jakąś 1/3 listy, a reszta przejdzie na następny rok. W zeszłym roku przeczytałam 24 pozycje z listy mniej więcej 60-cio książkowej.

      Usuń
  4. Wow dość długa ta lista, ale za to smakowita :) "Umiłowana" jest genialna, choć początek jest dość mętny :P "Stulecie detektywów" - rewelacja, w tym roku planuję "Godzinę detektywów".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Długa ale i tak dopisuję kolejne pozycje - już dopisałam kolejne i są w zakładce ;)
      Umiłowaną muszę w końcu przeczytać, bo chyba ze trzy lata temu wzięłam mamie ;)

      Usuń
  5. Piękna lista:) Parę tytułów czytałam. Polecam "Bracia Karamazow" i "Targowisko...", świetne powieści. Miłego czytania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Braci jeszcze fizycznie nie mam, ale sobie upatrzyłam i czekam na urodziny. Jest nowe, dobre wydanie.

      Usuń
  6. 70 książek to dużo, bardzo dużo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, to ja wiem, ale sama jestem z siebie dumna, że sobie to wszystko zaczynam systematyzować. Pewnie i tak będzie w praktyce zupełnie inaczej i jak doczytam połowę, to będzie dobrze - przecież tyle się wydaje!

      Usuń
  7. Ciekawa lista i bardzo zróżnicowana...kilka książek z niej mam i powinnam je już też przeczytać. A sporo z Twej list również chciałabym przeczytać.
    Plan masz bardzo ambitny.
    Będę wypatrywać opinii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najbardziej się boję Archipelagu, bo wsiąknę na kilka tygodni - to nie jest łatwa lektura. W ogóle jak tak patrzę na te książki, to każda jest dość obszerna.

      Usuń
  8. Sporo z tej listy jest też i na mojej! Ale część z nich to ogromne lektury. Nie wiem czy zdążysz wszystkie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. He he, no pewnie nie, ale się postaram jak najwięcej. Co roku i tak kuszą jakieś nowości, kilka książek pożyczonych, wybranych pod wpływem chwili, może wpadnie jakiś e-book. Ale - chyba jestem człowiekiem list, bo coraz bardziej się cieszę z ich robienia i wypełniania.

      Usuń
  9. Kurczę, zbieram szczenę z podłogi i boję się, jak wyglądałyby Twoje nieskromne plany czytelnicze ;)

    Wiele książek od dawien dawna mam w planach, mnóstwo z nich zalega na mojej półce, więc pewnie też wkrótce po nie sięgnę. Na razie skupiam się jednak na tym, żeby czytać to na co akurat mam ochotę, dlatego specjalnie jakiś list nie tworzę. No może mam jedną lekturę, którą chciałabym przeczytać przed marcem - są to "Biesy" Dostojewskiego. A przed marcem, gdyż wtedy idę na spektakl do teatru oparty na tejże powieści :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To w zeszłym roku zabrałam się za usystematyzowanie tego, co mam na półkach i co chciałabym przeczytać. Pewnie nie sięgnę po klasykę, bo czasu zabraknie, a myślałby kto, że rok ma AŻ 365 dni! :)

      Usuń
  10. Świetna, ambitna lista, choć smutna raczej. "Bóg rzeczy małych" i "Wybór Zofii" to jedne z najlepszych powieści, jakie czytałam w życiu! Tych listów jestem bardzo ciekawa - sama mam takie plany na ten rok.

    Życzę ci spokojnego czasu na czytanie, bo te lektury tego wymagają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Oj tak, ale wolę takie lektury niż literaturę pop - choć od czasu do czasu nie pogardzę kryminałkiem ;)

      Usuń
    2. Czy to jest w ogóle możliwe - bardzo dobra powieść, która nie ma w sobie smutku, rozpaczy, rozdarcia? Może "Życie przed sobą"? Może czasem Hrabal, choć u niego wszystko jest przesiąknięte rozpaczą i równoczesną zgodą na taki okrutny świat.

      Usuń
    3. Mając na myśli lit pop pisałam o sieczce "do autobusu", nie o dobrej literaturze pięknej;) A Hrabala znam i jestem zachwycona: http://setna-strona.blogspot.com/2015/11/zbyt-gosna-samotnosc-bohumil-hrabal.html

      Usuń
  11. "Czarna wołga" zawiera mnóstwo ciekawych zbrodni, o których wielu ludzi nie ma nawet pojęcia, ale brakowało mi mocniejszych scen czy czegoś, co zrobi spektakularne wrażenie :)
    Powodzenia w spełnianiu planu! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki - ale jakoś mi czytanie ostatnio daleko odbiegło od listy ;)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...