[Ze słownikiem], czyli jak zacząć czytać po angielsku?

Chcecie zacząć czytać w obcym języku, ale nie wiecie, od czego zacząć? Obawiacie się, czy sobie poradzicie? Wydawnictwo [Ze słownikiem] wypuściło serię klasyki brytyjskiej, które pomoże Wam uporać się co trudniejszymi słówkami i zwrotami.


Czytanie w oryginale ma swoje niewątpliwe plusy - pozwala obcować z pięknem języka, którego dopiero się uczymy, lub który szlifujemy. Nasycony idiomami i zwrotami, których znaczenie możemy poznać w praktyce. 


Jak zbudowana jest książka wydawnictwa [Ze słownikiem]? Oprócz oryginalnego tekstu mamy trzy słowniczki:
  • Słownik najczęściej występujących i najprostszych słów w danej publikacji. Znajomość słownictwa z tego słownika pozwala na zrozumienie 70-80 % treści książki.
  • Podręczny słownik na marginesie każdej strony – zawiera wszystkie nowe słowa, które nie zostały ujęte w słowniku najczęściej występujących słów.
  • Kompletny słownik wszystkich słów i form, które wystąpiły w danej publikacji pozwala na odnalezienie nieznanego słowa jeżeli czytelnik zapomniał wcześniej wyjaśnionego znaczenia.*
 Font użyty w tekście jest dobry do czytania, nie męczy wzroku mi pozwala ogarnąć wzrokiem tekst.




Myślę, że czytanie książek [Ze słownikiem] może być świetnym ćwiczeniem w nauce języka angielskiego, które pozwoli nie tylko zrozumieć ten język, ale i lepiej nim operować na co dzień. Do tego łączymy przyjemne z pożytecznym - oddajemy się lekturze dla przyjemności za razem ucząc się. Osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z nauką angielskiego bez problemu odnajdą się w tak skonstruowanych książkach i odkryją przyjemność obcowania z tekstem oryginalnym.


Za możliwość podszlifowania języka angielskiego dziękuję wydawnictwu [Ze słownikiem].

* ze strony Wydawnictwa

8 komentarzy:

  1. Nawet znalazłam co nieco dla siebie, jak tylko spotkam te książki to na pewno kupie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno sięgnę po "Draculę" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam obie pozycje, bo dobrze znać pierwowzory postaci tak bardo zakorzenione w kulturze pop.

      Usuń
  3. To może być coś dla mnie. Uczyłam się angielskiego w szkole, ale prawda jest taka, że jak się języka nie używa to się go zapomina. no i ja zapomniałam przerażająco wiele z tego co kiedyś umiałam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się, niestety załapałam na niemiecki, z którego guzik umiem, ale angielskiego uczę się kiedy tylko mogę. Takie czytanie bardzo pomaga. Nawet dobrze jest kilka akapitów przeczytać na głos, żeby wyrobić sobie mowę, kiedy nie ma się okazji potrenować z kims anglojęzycznym.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...