Projekt Odczytajmy Paruszowiec

Ideą przewodnią projektu Odczytajmy Paruszowiec jest przypomnienie historii dzielnicy Rybnika, jej znaczenia dla miasta i wkładu w ogólnopolski rozwój, a przede wszystkim wzbudzenie dumy ze swojej małej ojczyzny i zaangażowanie mieszkańców w aktywne działania na rzecz dzielnicy. Projekt realizowany będzie poprzez cykl międzypokoleniowych warsztatów artystycznych, fotograficznych, spotkań autorskich, wykładów historycznych, grę miejską, a przede wszystkim spotkania z mieszkańcami. Zebrane wspomnienia, anegdoty, zdjęcia dzielnicy zamieszczone zostaną w archiwum społecznym. 




Do tej pory zebraliśmy mnóstwo ciekawych zdjęć, ciekawostek, anegdot. Odbyło się szereg spotkań, warsztatów, a w ostatni piątek miała miejsce gra miejska "Wyprawa śladami dawnej fotografii". 


Również zachęcam do współpracy Rybniczan, którzy mają zdjęcia lub pamiątki związane z dzielnicą, jej życiem sportowym, towarzyskim i kulturalnym, a także są chętni podzielić się wspomnieniami o Paruszowcu. 



Zaangażowałam się w projekt całym sercem; do tego stopnia, że stary Paruszowiec śnił mi się po nocach. Przy okazji zaniedbałam Setną Stronę;) Już dawno zostałam oczarowana przez architekturę tej dzielnicy (o czym świadczy powyższe zdjęcie wykonane przeze mnie na konkurs Rybnik - moje miasto). 

Chciałam również gorąco zachęcić do zaglądania na stronę projektu (w formie bloga; link znajdziecie również w formie banera po prawej stronie) oraz fanpage

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...