5 stron internetowych o literaturze, od których zaczynam dzień

Wielu z Was zaczyna ranek podobnie jak ja - poranna kawa i prasówka. Mam takie swoje ulubione strony, na które wchodzę niemal codziennie, inne (aktualizowane co kilka dni) odwiedzam sporadycznie, ale jestem im wierna. Interesują mnie nowe trendy w literaturze, podziwiam okładki zagranicznych powieści, a także czytam wywiady z interesującymi osobowościami ze świata literatury.

  1. Lubimy Czytać - konto założyłam kilka lat temu i zakotwiczyłam tam swoją wirtualną biblioteczkę. Pomaga mi nie tylko grupować przeczytane książki, lub te, które chcę przeczytać w przyszłości, ale i dostarcza najświeższych informacji, porad i felietonów (chociaż akurat felietony mają nierówny poziom). Alternatywą dla LC jest Goodreads, gdzie również mam konto. 
  2. Booklips - jest to portal na który często wchodzę na poczytać o nowinkach. Przed zmianami wchodziłam często na zakładkę Kultura na stronach Polskiego Radia, ale obecna strona nie jest specjalnie czytelna, choć paradoksalnie charakteryzuje się przejrzystym układem.
  3. The Guardian - mój bez wątpienia najukochańszy dostawca literackich świeżynek. Nie ma chyba dnia, żebym nie weszła na zakładkę books internetowego wydania The Guardian. Mają podstrony na poezję, literaturę faktu, lit. piękną, uwielbiam ich wywiady i artykuły o pisarzach. Warto poświęcić chwilę, by powchodzić na inne zakładki, na których znaleźć można wciągające artykuły - choć długie, świetnie się je czyta. Uwielbiam ich strefę czytelnika, w której można znaleźć fotografie z całego świata. 
  4. BBC Culture - mój drugi zagraniczny faworyt, choć jest tu nieco mniej treści niż na stronach TG można trafić na świetne artykuły, choć moim zdaniem po ostatnich zmianach spadły na "treściwości". 
  5. ShortList.com - polecam zakładkę books na tej stronie, szczególnie ciekawostki, zestawienia, piktografiki i zwięzłe recenzje.  

Powyższe strony mam w zakładkach od dawna. Trzymam się ich, jak kiedyś Przekroju. Może w przyszłości odkryję coś jeszcze, może powstanie jakaś polska strona, która dorówna The Guardianowi? Nie wymieniłam wielu podstron popularnych polskich dzienników, choć na wielu platformach można znaleźć prawdziwe perełki, których ma się rozumieć będę wypatrywała. Podzielcie się koniecznie swoimi faworytami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...