Czytamy książki nieoczywiste - podsumowanie i zaproszenie na styczniową edycję

Chociaż w ubiegłym miesiącu liczba uczestników spadła (dwie osoby), to bawimy się dalej, bo miałam od Was sygnały, że macie ochotę się bawić nadal.
Domagacie się również jasnych reguł. 

Więc książka nieoczywista to taka, która:
  • jest nieobecna lub prawie-nieobecna na portalach typu BiblioNETka, czy LubimyCzytać - bądźcie pierwszymi, którzy ją zrecenzują!
  • jest dawno niewypożyczana z biblioteki i już-już niemal zubytkowana,
  • wygrzebana na pchlim targu, antykwariacie, strychowych wykopkach u dziadka, lub wciśnięta z kąt Waszych półek, i wydawałoby się, że nikt jej już nie przeczyta,
  • wydanie jest tak stare, że nie ma okładki, w rękach się rozpada, a nazwisko autora za Chiny Ludowe nic Wam nie mówi,
  • książka jest nieoczywiste DLA WAS, czyli - jeżeli zawsze czytacie romanse, obyczajówki itp. nagle sięgacie po biografię piłkarza, albo Grę o Tron. Nazwijmy tę książkę - nieoczywistą z BONUSEM, dla odróżnienia od staroci. 
Prosiłabym o umieszczanie banerka wyzwania:) 
Zapraszam również na fejzbukowego fanpejdża wyzwania.

Nieoczywiste z grudnia są dwie:

Melania K.

ja:


55 komentarzy:

  1. Zaczynamy od stycznia...ale moja przynajmniej jedna grudniowa tak jest więc, gdy tylko coś o niej skrobnę zacznę nią nowy rok w wyzwaniu....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podsyłaj linki, podsyłaj, bo wynajdujesz świetne książki!

      Usuń
  2. Dopiero odkryłam te wyzwanie i myślę, że z chęcią się go podejmę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, cieszę się, że się przyłączysz:)

      Usuń
  3. Ciekawe wyzwanie które z chęcią obserwuję. Sama niestety nie podejmę się w nim uczestniczyć, bo jak już pisałam nie raz, wyzwania mnie demotywują a nie zachęcają do sięgnięcia po dany tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dołączyłabym się, tylko...ile ich ma być? I co się stanie, gdy na dany miesiąc nie dam rady? A jeśli to ja wprowadzam książkę do serwisów książkowych to czy podpada ona pod tę kategorię? Bo skoro zabieram się za nią i jej tam nie było, to jak wprowadzę, to ona już jest :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1. Ile chcesz;)
      2. Głowy nie urywam, a Ty cyrografu nie podpisujesz - im więcej osób i książek tym lepiej.
      3/4. Nie "filozuj" - po prostu czytaj, wprowadzaj i wrzucaj linka :)
      Pozdrawiam:)

      Usuń
    2. OK, nawet mnie nie znasz, a mówisz to co wszyscy "nie filozofuj" :) Zmowa czy co? :P
      Wpisuję się do wyzwania :)

      Usuń
    3. Dobre pytanie @Pani Wu zadała, bo ja też dodaję książki tu i tam.....aż się uśmiechnęłam na to "Nie filozofuj".....

      Usuń
    4. @Moje zaczytanie Dzięki :)

      Usuń
    5. Moją intencja było "uśmiechnąć" i odprężyć. Zapraszam do wyzwania bardzo gorąco - niech ta nieoczywistość będzie myślą przewodnią i intuicyjną pomocą w wybieraniu lektur.

      Usuń
    6. Dokładnie w ten sposób to zrozumiałam i uśmiechnęłam się :)
      Jest OK :D
      Zdradź mi, proszę, tajemnicę, jak formatujesz tekst (kursywa) w komentarzu?
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
    7. I ja jestem jej ciekawa.....można również linki przenoszące wrzucać, ale nie wiem jak....

      Usuń
    8. to taki trick z html'a, żeby zrobi kursywę. Wpisuje się
      < i > (bez spacji)
      potem wyraz, który ma być pochylony
      a następnie
      < ⁄ i >
      czyli nawias trójkątny, i, nawias trójkątny, potem to samo, tylko przez "i" /

      Usuń
    9. linki to <a href="link"> LINK, czy coś, co ma się pojawić, np opis <⁄a>

      Usuń
    10. Dzięki! Nie pomyślałam, że to zadziała w tym miejscu. Super!

      Usuń
    11. Dziękuję, ale do tego trzeba otwierać ramkę?

      Usuń
    12. Trzeba otworzyć znacznikami, a potem zamknąć tym /.

      Usuń
    13. Zobaczę czy mi się uda.....

      Usuń
    14. Link mi się nie udał :( Dostałam info, że tag nie jest zamknięty :(

      Usuń
    15. To wklej normalnie, tylko jako teks, a ja i tak 1-go lutego podlinkuję wszystko w podsumowaniu :)

      Usuń
  5. Coś nie bardzo mi szło z tym wyzwaniem w 2014 roku, ale idea jest zacna i bardzo mi się podoba, więc postaram się w 2015 poprawić:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Baner na blogu zamieściłam. Chciałabym dołączyć, ale tak na zasadzie "wolnego strzelca", czyli bez narzucania normy miesięcznej. Da radę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podoba mi się to wyzwanie i też się dopisuję, ale na takiej zasadzie jak anek7 :)

      Usuń
    2. Świetnie, bardzo się cieszę:)

      Usuń
  7. Zaczęłam w tamtym roku i z przyjemnością będę kontynuować dalej, coś wygrzebię z półek w domu i bibliotece :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, świetne książki wynajdujesz:)

      Usuń
  8. Zawaliłam sprawę, ale tym razem może się uda? Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zawaliłam sprawę w grudniu, ale kończę właśnie coś nieoczywistego ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. A ja się dopiszę:) i w styczniu pewnie poszperam za czymś nietypowym:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pierwsza książka do wyzwania :)

    Krystyn Ziemski - "Tropami cieni"

    http://bibliotekamelanii.blogspot.com/2015/01/krystyn-ziemski-tropami-cieni.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Zgłaszam się z książką nieoczywistą, bo dziś kto pamięta Brychta - cudownego dziecka PRLu ;)
    Andrzej Brycht - Dancing w kwaterze Hitlera
    http://52tygodnie.blogspot.com/2015/01/dancing-w-kwaterze-hitlera_14.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat tego autora nie kojarzę, chociaż oczywiście tytuł jest mi znany.

      Usuń
  13. Może bym się podłączyła, czemu nie, w zeszłym roku przeczytałam chyba kilka takich nieoczywistych książek

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo proszę :)
    http://www.ksiazkozaur.pl/2015/01/kazdy-umiera-w-samotnosci.html

    OdpowiedzUsuń
  15. Moja pierwsza książka w tym wyzwaniu
    "Hadżi Murat" - Lew Tołstoj
    http://czarneespresso.blogspot.com/2015/01/hadzi-murat-lew-tostoj.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, zwłaszcza, że mam wielką ochotę na tę książkę :)

      Usuń
  16. Myślę, że jako nieoczywistą mogę dodać tę:
    1. Księga Ducha Gór - Carl Hauptmann

    http://zapiskinaserwetkach.blogspot.com/2015/01/ksiega-ducha-gor-w-nowej-szacie.html

    http://zapiskinaserwetkach.blogspot.com/2015/01/100-lecie-ksiegi-ducha-gor.html

    Książka obchodzi 100 lecie pierwszego, niemieckiego wydania. W Niemczech była tylko wznowiona, w Polsce, ma wydanie trzecie, każde poprawiane przez tłumaczy i uzupełniane. Pod drugim linkiem jest relacja ze spotkania z tłumaczami.
    Autor, brat Noblisty, to postać dla Karkonoszy ważna i niezwykła. Szkoda, że zapomniana. Jego Duch Gór jest szlachetny, w przeciwieństwie do jarmarcznych, kiczowatych figurek, których mnóstwo na jarmarkach.

    OdpowiedzUsuń
  17. 2. Jelenia Góra w Karkonoszach - Cezary Wiklik

    http://zapiskinaserwetkach.blogspot.com/2015/01/jelenia-gora-w-karkonoszach-album.html

    Album zdjęć.

    OdpowiedzUsuń
  18. A ta się nada do nieoczywistych:

    http://przeczytalamksiazke.blogspot.pt/2015/01/gdzie-przykazan-brak-dziesieciu-joe-alex.html

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  19. Myślę, że się nada:
    Opowiadania odeskie i inne - Izaak Babel
    http://52tygodnie.blogspot.com/2015/01/opowiadania-odeskie-i-inne.html

    OdpowiedzUsuń
  20. I jeszcze Lem ;) SF jest dla mnie bardzo nieoczywiste ;)
    Śledztwo. Katar - Stanisław Lem
    http://52tygodnie.blogspot.com/2015/01/sledztwo-katar.html

    OdpowiedzUsuń
  21. 3. Dwór Czarne czyli monografia według Jacka - Jakubiec Jacek

    http://zapiskinaserwetkach.blogspot.com/2015/02/o-dworze-z-przeszoscia-i-kustoszu-z.html

    Dolnośląska, pełna pasji, co w monografiach nie zdarza się.

    OdpowiedzUsuń
  22. 4. Katarzynka - Jean-Jacques Sempé, Patrick Modiano
    http://zapiskinaserwetkach.blogspot.com/2015/02/okulary-przeszkadzaja-marzyc.html

    To wcale nie jest oczywiste, żeby dorosła kobieta, która ma dorosłe dzieci i nie ma jeszcze wnuków, czytała książki dla dzieci :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo fajne wyzwanie! Inspirujące!
    Aczkolwiek - ja czytam prawie same "książki nieoczywiste" :)))
    To co trzeba zrobić, by się dołączyć?

    OdpowiedzUsuń
  24. Kronika miasta Jelenia Góra na Śląsku do roku 1847 - Johann Karl Herbst
    http://zapiskinaserwetkach.blogspot.com/2015/05/kronika-hensela.html

    Książka nieobecna była w serwisach, dodałam ją i na razie tylko ja oceniłam :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ilustrowana Kronika miasta Jelenia Góra na Śląsku zawierająca jego historyczno-topograficzny opis od jego początku aż po czasy obecne - Moritz Friedrich Vogt
    http://zapiskinaserwetkach.blogspot.com/2015/06/kronika-vogta.html

    Tak, jak poprzednie kroniki książka była nieobecna była w serwisach, dodałam ją i na razie tylko ja oceniłam :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...