Czytamy książki nieoczywiste - podsumowanie i zaproszenie na październikową edycję

Czas podsumować drugi miesiąc wyzwania CZYTAMY KSIĄŻKI NIEOCZYWISTE. W wyzwaniu wzięło udział pięć osób, przeczytałyśmy dziewięć nieoczywistych książek i z pewnością już mamy przygotowane w zanadrzu kolejne. Jak widać zrezygnowałam z "żabki" na rzecz zwykłych linków, które są bardziej przejrzyste. Odpowiadam od razu na pytanie: tak, możecie podsyłać starsze linki - niech to się stanie taką małą tradycją;)
Linki do październikowych Nieoczywistych podsyłajcie pod tym postem.
Dziękuję osobom, które mimo iż nie brały bezpośrednio udziału w wyzwaniu zamieściły banerek na stronie/blogu. Mam nadzieję, Kochani, że w październiku dołączycie.
A oto zestawienie:

El.:

Monotema: 

Aleksandra czyta: 
ja:



Na półkach w zaciszu domowych biblioteczek, zalegające w magazynach bibliotek publicznych, wciśnięte w kąt antykwarycznych regałów czają się książki nieoczywiste. Pożółkłe, niemal sepiowe kartki, druk nierzadko wyblakły, odbijany jeszcze czcionkami w pachnącej metalem drukarni, czekają na jeszcze jednego czytelnika, być może tego ostatniego w ich papierowym życiu.
Kochani, sięgnijmy po takie książki. Zapraszam do wyzwania. Co miesiąc przeczytajmy choć jedną taką staruszkę-książkę. Pod tym postem zostawiajcie linki do waszych postów wyzwaniowych, chwalcie się, co udało się Wam wygrzebać z czeluści książkowych regałów, pchlich targów, ręczniaków.

Follow on Bloglovin

28 komentarzy:

  1. Ja nie zdążyłam napisać opinii do Carmen, ale będzie jak znalazł na październik.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście; z pewnością na jednym linku nie poprzestaniesz:)

      Usuń
  2. Obiecaj, ze od stycznia (czyli w następnym roku) akcja będzie kontynuowana - z przyjemnością się do niej dołączę:) tegoroczny kalendarz czytelniczy zapełniony:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ma się rozumieć, że będzie kontynuacja, ha, dopiero się rozkręcam! :)

      Usuń
  3. Muszę poszukać czegoś nieoczywistego... Ale to chyba w bibliotece...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pewnością coś Ci się rzuci w oczy na półce bibliotecznej, najlepiej takich rzadko czytanych szukać w zagranicznej lub polskiej - z doświadczenia wiem, że najbardziej poczytne są angielskie i amerykańskie pozycje, a ostatnio kryminały skandynawskie, a co dziwne, nic ze Skandynawii poza kryminałami.

      Usuń
  4. Bardzo ciekawy pomysł:) Czytam książki nieoczywiste, więc chętnie dołączę do akcji. Oto dwa linki archiwalne, które chyba pasują:
    http://sietylkowydaje.blogspot.com/2014/08/dwie-ksiazki-wojciecha-adamieckiego.html
    http://sietylkowydaje.blogspot.com/2014/06/wygrzebane.html
    W październiku też postaram się coś nieoczywistego przeczytać. A baner zamieszczę na blogu w najbliższych dniach:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy ja mogę dołączyć? Świetne wyzwanie! Mam wiele takich książek, a brakuje mi mobilizacji do lektury.

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie brak od jakiegoś czasu takich nieoczywistych książek. Nowości za bardzo mnie kuszą. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zam, znam, mnie żal tych książek, które u mnie tyczą na półce i tylko patrzą tęsknie jak czytam nowości.

      Usuń
  7. Chętnie się dołączę lubię czytać starsze książki :) Jeżeli można dołączyć zaległości to podaję:

    sierpień:
    Joe Alex - "Cichym ścigałem go lotem..."
    http://bibliotekamelanii.blogspot.com/2014/08/joe-alex-cichym-scigaem-go-lotem.html

    Zbigniew Czajkowski-Dębczyński - "Dziennik powstańca"
    http://bibliotekamelanii.blogspot.com/2014/08/zbigniew-czajkowski-debczynski-dziennik.html

    Jerzy Edigey - "Najgorszy jest poniedziałek"
    http://bibliotekamelanii.blogspot.com/2014/08/jerzy-edigey-najgorszy-jest-poniedziaek.html

    wrzesień
    tu nie mam żadnej, tzn był "Człowiek-nietoperz" z 2005 ale to popularna książka :)

    październik
    już mam w planach "Trzech panów w łódce nie licząc psa" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, bardzo się cieszę!
      Trzech panów uwielbiam - boki zrywać:)

      Usuń
  8. Ach, a już myślałam, że ta "nieoczywistość" miałaby opierać się na treści, nie na zapomnieniu... Szkoda, dodałabym coś :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wydaje mi się, że większość czytanych przeze mnie książek to książki po które rzadko się sięga, wystarczy spojrzeć na metryczki w bibliotece, kiedy jestem 3, 2, a czasami pierwszą czytelniczką :(. Nie chciałabym się zobowiązywać, deklarować do udziału w wyzwaniu, bo niestety każde zobowiązanie traktuję śmiertelnie poważnie i gotowam zaniedbać jakiś fragment życia dla przeczytania kolejnej książki, ale jeśli na zasadzie wolnego strzelca od czasu do czasu - to z chęcią podeślę linka. :) Życzę powodzenia w poznawaniu niezbadanych lądów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, jakie są Twoje lektury i bardzo mi one odpowiadają (część sama czytałam, więc mogę powiedzieć z ręką na sercu, że lubię Twój książkowy gust;). Nie musisz się zobowiązywać, jak Ci się przypomni, to wpadaj, podsyłaj linki. To ma być zabawa, nie ma u mnie deadline'ów;)

      Usuń
  10. Wracam czasem do staroci, bo mam ich trochę na stanie. Przeczytałam właśnie "Doktora Jekylla...", bo to lektura, która się zna, a niekoniecznie z czytania ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, kiedyś bardzo chciałam przeczytać, ale nie wyszło. Może mnie przekonasz:)

      Usuń
  11. "Trzech panów w łódce nie licząc psa" - Jerome K. Jerome

    http://bibliotekamelanii.blogspot.com/2014/10/jerome-k-jerome-trzech-panow-w-odce-nie.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Odpowiedzi
    1. Oooo, przepraszam, umknęło o.O Już dopisuję:)

      Usuń
  13. Cześć, chętnie dołączę, lubię wygrzebywać staruszki na bibliotecznych półkach :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mimo, że dość popularna to wydanie jakie znalazłam w bibliotece aż prosiło, żeby wziąć je w łapki ;)

    Sto lat samotności - Gabriel G. Marquez

    http://betoniarka36.blogspot.com/2014/10/gabriel-garcia-marqoez-sto-lat.html

    OdpowiedzUsuń
  15. Coś nieoczywistego ;)
    Doktor Jekyll i pan Hyde - Robert Louis Stevenson
    http://52tygodnie.blogspot.com/2014/10/doktor-jekyll-i-pan-hyde.html

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...