WYZWANIE: czytamy książki nieoczywiste!



Na półkach w zaciszu domowych biblioteczek, zalegające w magazynach bibliotek publicznych, wciśnięte w kąt antykwarycznych regałów czają się książki nieoczywiste. Pożółkłe, niemal sepiowe kartki, druk nierzadko wyblakły, odbijany jeszcze czcionkami w pachnącej metalem drukarni, czekają na jeszcze jednego czytelnika, być może tego ostatniego w ich papierowym życiu.
Kochani, sięgnijmy po takie książki. Zapraszam do wyzwania. Co miesiąc przeczytajmy choć jedną taką staruszkę-książkę. Pod tym postem zostawiajcie linki do waszych postów wyzwaniowych, chwalcie się, co udało się Wam wygrzebać z czeluści książkowych regałów, pchlich targów, ręczniaków.
Żeby dać dobry przykład pokazuję książkę z jutrzejszego posta:


Follow on Bloglovin
Dodaj link:

38 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Dziękuję, zapraszam serdecznie do wzięcia udziału :)

      Usuń
  2. Podoba mi się Twój pomysł na wyzwanie, gdyż sama czytam takie książki "wygrzebane" w allegrowych antykwariatach a i w mojej biblioteczce sporo takich.
    A można coś wcześniejszego wrzucić?
    Obecnie też czytam Stompora z 1979 roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak się ogarnę z czasem to upiszę post pokazujący moje starocie wygrzebane w trakcie blogowania i wspomnę o wyzwaniu.

      Usuń
    2. Jasne, że można!
      Zapraszam serdecznie do wzięcia udziału w wyzwaniu:)

      Usuń
  3. Moje pierwsze linki :
    http://natanna-mojezaczytanie.blogspot.com/2014/05/owoce-zimy-bernard-clavel-o-starosci-w.html
    http://natanna-mojezaczytanie.blogspot.com/2014/05/utracona-czesc-katarzyny-blum-heirich.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie, dziękuję i bardzo się cieszę:) czy mogę Cie jeszcze prosić o dodanie tych linków za pomocą tej niebieskiej żabki z lewej strony pod postem - to takie cudo do tworzenia miniaturek i linków. :)

      Usuń
    2. Pozwoliłam sobie wrzucić Twoje linki na tę eksperymentalną "rzecz".

      Usuń
    3. Jak pozwolisz to może jeszcze coś dodam na dobry początek.

      Usuń
    4. W takim razie jeszcze będzie jedna już ostatnia z takich wyszperanych w antykwariatach na allegro i juz przeczytanych i opisanych.

      Usuń
  4. Ale mnie pokusiłaś! Tak dawno nie czytałam żadnych staroci. Byłaby większa motywacja, by nadrobić, trochę się wykazać, poszperać... Biorę udział, a co!

    Jeszcze tylko kilka pytań:
    - do kiedy trwa wyzwanie?
    - będziesz zamieszczała jakieś podsumowania?
    - czy wybrane lektury mają być po prostu stare, czy jakieś lata wydania proponujesz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od 1-go 31- (lub 30-go) każdego miesiąca. tak, będą podsumowania. Lektury dobieracie według klucza: wyszperane. Wydanie - dowolne!

      Usuń
  5. Całkiem fajny pomysł! Akurat trafiły mi się takie 3-4 książki, więc postaram się sięgnąć. Jak to zrobię i coś napiszę, podrzucę linka ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja jednak mam do Ciebie prośbę o rozszerzenie tego określenia "książki nieoczywiste", bo nie do końca rozumiem "co poeta miał na myśli". Być może tylko ja mam z tym problem?
    Jeśli chodzi po prostu o książki wydane ileś lat temu lub mało popularne (albo jedno i drugie), to ja mam u siebie same takie nieoczywiste, z nielicznymi nowszymi wyjątkami.:)
    Na pewno dołączę do wyzwania, bo praktycznie mój cały blog to takie starocie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę: nie nowości w pięknych okładkach, ale takie właśnie starsze, podniszczone (ale nie koniecznie), których próżno szukać na większości blogów, które niekiedy nie mają żadnej recenzji na LubimyCzytać, czy innych portalach, po które mało kto sięga, autorów na wpół zapomnianych. Dużo, naprawdę dużo takich książek, każdy ma na półkach takie, które są odłożone do czytania "na kiedyś tam", sięgnijmy po nie.
      Żadnych tytułów nie narzucam, roczników tym bardziej, ale niech to będą książki starsze.

      Usuń
    2. Czyli mam materiału aż nadto. Ale żeby nie okazało się w jakimś momencie, że za dużo wrzucę do żabki :)
      Odpowiedziałaś już Ani, że można dodać wcześniejsze posty, ale zapytam jeszcze - jak bardzo wcześniejsze?

      Usuń
    3. Na "pierwszy raz" - jak stare chcesz! Taka promocja ;)

      Usuń
  7. Niestety nie odwiedzam biblioteki (nie ogarniam własnych zbiorów) a i na półkach nie posiadam takich książek :/ Więc tym razem dziękuję za zaproszenie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Takiej motywacji było mi trzeba! Zgłaszam się, a jak tylko się ogarnę z zobowiązaniami recenzyjnymi to przystąpię do realizacji czytania moich "staruszków" ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to świetnie, w takim razie zapraszam! :)

      Usuń
  9. U mnie niestety kiepsko jest z tego typu książkami, ale jak mi się coś trafi to z pewnością się z nią tu zgłoszę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie zapraszam następnym razem, może we wrześniu?

      Usuń
  10. Myślę, że się nadadzą:

    http://wkrainieczytania.blogspot.com/2014/08/lloyd-c-douglas-wielki-rybak.html

    http://wkrainieczytania.blogspot.com/2014/08/karen-robards-spacer-po-ponocy.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, no pewnie, że się nadadzą:)

      Usuń
  11. Przepraszam, że wrzucam dopiero teraz. Ale nie zapisałam strony z tym wyzwaniem i duuużo czasu zajęło mi jej ponowne znalezienie. Moja nieoczywista książka na sierpień to:
    Tadeusz Kwiatkowski "Ucieczka z dżungli" http://aleksandraczyta.blox.pl/2014/08/Ucieczka-z-dzungli-Tadeusza-Kwiatkowskiego.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę przyznać, że nie znam tej pozycji nic a nic. Tym niemniej cieszę się, że ją odświeżyłaś:)

      Usuń
  12. Nie wiem, czy uznasz, ale wydaje mi się, że dla wielu osób ta klasyczna pozycja nie jest taka oczywista ;)

    No i rzeczywiście wygrzebałam ją gdzieś wśród staroci, mimo że wydanie względnie nowe.

    "Wyspa doktora Moreau"
    H. G. Wells
    http://przestrzenie-tekstu.blogspot.com/2014/09/wyspa-doktora-moreau.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wells jest już na wpół zapomniany, więc liczy się jak najbardziej:)

      Usuń
  13. Wrzucam link : http://natanna-mojezaczytanie.blogspot.com/2014/11/carmen-prosper-merimee.html.

    OdpowiedzUsuń
  14. Hej, super pomysł!
    Ja dopiero zaczęłam moją tegoroczną przygodę z książkami, ale planuję włączyć w nią kilka książek nieoczywistych :) Oczywiście się pochwalę :)
    Tymczasem zapraszam do śledzenia dokumentacji mojego wyzwania: http://babookshka.blogspot.it/ :)
    Do przeczytania! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. http://agnestariusz.blogspot.com/2015/05/albatros-s-hill.html

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...