Ai, Chihuahua!


To już ostatnie w tym miesiącu wyzwanie. A w czerwcu było ich wyjątkowo dużo (Pod hasłem, Trójka e-pik, Book-trotter, Czytaj, to się opłaca). Wyzwanie znalazłam na blogu Kronika Chomika, a dotyczy liter alfabetu. W wyzwaniu Od A do Z w czerwcu króluje F; Fale, Ferdydurke, Festung Breslau, czy może Faraon? Wybrałam zalegającą na półce Fasolową Wojnę
Nichols z właściwym sobie humorem odmalowuje pogranicze amerykańsko-meksykańskie, które pełne jest miejskich legend i charyzmatycznych postaci. Tytułowa fasolowa wojna to spór o nawadnianie nieurodzajnych pól, którą zapoczątkowuje Joe Mandragon. 
Powieść porównywana jest do Stu lat samotności i szczerze powiedziawszy jest to porównanie uzasadnione. Postacie są niekiedy przerysowane, ich historie wręcz nie z tego świata, a korowód mieszkańców miasteczka Milagro zdaje się nie mieć końca.
Nie wiem, czy były inne wydania tej powieści, ale literki są maleńkie i ciężko przeczytać te 500 stron.  Niemniej osobom o dobrym wzroku - polecam.


 


5 komentarzy:

  1. Tak krótko? Tytuł trochę mnie zdziwił, ale dzięki za wytłumaczenie. Czy mnie takie rzeczy interesują? No, nie wiem, zawsze można spróbować, nie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krótko. Jakoś mnie nie "wzięła" Fasolowa Wojna. Pewnie po jakimś czasie zapomnę, że czytałam. Teraz czytam Norwegian Wood - cudna! Na pewno się rozpiszę na jej temat.

      Usuń
  2. Lubię powieści mające wielu bohaterów (niekoniecznie przerysowanych), ale ten spór o nawadnianie nieurodzajnych pól rzeczywiście nie brzmi zbyt zachęcająco. Mnie by chyba też nie wciągnęło. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tylko pretekst by pokazać różnorodność postaci w miasteczku.

      Usuń
  3. Nie lubię książek z małymi literkami, podobnie jak unikam tzw. pocketowych wydań, bo wychodzę z założenia, że jak już czytać, to z pewnym komfortem. Niemniej jednak czasem się zdarza, że trudno o trafiające w mój gust wydanie i czytam mimo wszystko :P Czy po tą książkę bym sięgnęła? Sama nie wiem :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...