Inteligentne kino istnieje!

Już myślałam, że jest jak potwór z Loch Ness, a jednak - tak! istnieją inteligentne filmy! Udało mi się zobaczyć ostatnio aż dwa. Niedawno telewizja nadała Życie na podsłuchu; rzecz się dzieje u schyłku komunistycznych czasów w NRD. Film doskonały - mądry, prawdziwy, czasami zabawny (dowcipy antysocjalistyczne w kantynie Stasi), sympatyczni bohaterowie (nawet agent Stasi wydaje się ludzki - świetna rola Ulricha Mühe), do tego niebanalna końcówka. Polecam, polecam, i jeszcze raz polecam!
Na drugi film wybraliśmy się do kina, bo wygrałam bilety na DKF - francuska komedia Przepis na miłość. Jest coś w kinie francuskim ostatnich lat, co fascynuje, czy to ten zaczarowany kolorowy świat Amelii, czy inteligencja Gustów i guścików. Mieszankę obydwu dostajemy w tej nieco odrealnionej historii dwojga lekko dysfunkcyjnych, sympatycznych, niemłodych ludzi. Rodzi się miłość, wszyscy ludzie są dobrzy a czekolada (bohater drugoplanowy) sprawia, że cieknie nam ślinka. Gagi zabawne, może trochę ograne, bo przypominają te bourvilowskie, ale - Francuzi zapewniają nam półtorej godziny przyjemności.

6 komentarzy:

  1. filmów nie znam, opis zachęcający, szczególnie jeśli w filmie jest coś z Amelii to obejrzeć z pewnością warto :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochana pewnie że istnieje inteligentne kino. Jak chcesz podrzucę ci kilka dobrych filmów (ja uwielbiam kino francuskie i skandynawskie). Skoczymy na noworoczną kawkę przy okazji :) Co Ty na to? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo chętnie i jedno i drugie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam francuskie kino ;)

    A pewnie, że inteligentne kino istnieje! Właśnie zabieram się za "Pejzaż we mgle", mam nadzieję, że będzie tak dobry, jak mi się wydaje ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Niedawno obejrzałam po raz pierwszy Amelię i zostałam nią oczarowana. A do tej pory nie przepadałam za kinem francuskim. Myślę, że to się teraz zmieni.

    OdpowiedzUsuń
  6. Życie na podsłuchu widziałam kilka lat temu w kinie i niedawno w tv. Rewelacyjny film, tematyka, klimat no aktorzy. Kino na najwyższym poziomie.
    Drugiego filmu nie widziałam, ale się na niego czaje:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...