Dalziel and Pascoe

Po pierwsze - jeszcze raz: kocham angielskie seriale! Te "dziwne", jak Doctor Who, czy Life on Mars i Ashes to Ashes i in., i te "klasyczne", na podstawie powieści A. Christie, Ellis Peters (seria o bracie Cadfaelu), czy Caroline Graham (na podstawie jej powieści kręcono serię Morderstwa w Midsomer). No i czasem sięgnę do powieści, najczęściej właśnie do wyżej wspomnianych + Susanna Gregory (polecam jej serię Kroniki Matthew Bartholomew) oraz Kathy Reichs. (Jakoś dziwnie się złożyło, że wyżej wymienieni pisarze... to kobiety; być może kobiety mają lepszy zmysł do zagadek?)
Do Dalziela & Pascoe doszłam okrężną drogą - kiedyś wieczorem oglądałam bardzo romantyczny film kostiumowy na podstawie Cathrine Cookson, gdzie grał Colin Buchanan, tak jakoś jego skromna filmografia trafiła mi przed oczy i w ten sposób trafiłam na ślad serialu. Oczywiście kilka lat temu mogłam obejrzeć Taggarta (na Hallmarku), ale o DiP to raczej mogłam zapomnieć. Kilka odcinków obejrzałam za to w UK na BBC bodajże Prime. (Czy już wspominałam, że kocham seriale BBC?) Ze dwa lata temu natrafiłam na serial na BBC Entertainment w kablówce, ale niestety "nasza" kablówka już nie "prowadzi" BBC:(
Nawet nie wiedziałam, że serial jest kręcony na podstawie książek. Z Lubię czytać się dowiedziałam. Trochę sceptycznie pomyślałam, że książka może być na podstawie serialu, bo tak czasami bywa (Stowarzyszenie umarłych poetów jest niestety "spisywana z ekranu"). Czytam właśnie Morderstwo na uniwersytecie; widziałam akurat ten odcinek. Czyta się bardzo przyjemnie, bo kryminałek ma ten specyficzny lekki humor. Oczywiście nie potrafię (i raczej nie chcę) wyzbyć się aktorów; uważam że obsada jest dobrze dobrana.
Raczej będę polowała na kolejnych Hillów:)

P.S. Oglądał już ktoś Mad dogs?

3 komentarze:

  1. Witam. Aż wstyd się przyznać, ale żadnego ze wspomnianych tytułów nie kojarzę. Ale zachęciłaś mnie i poszerzę swoją wiedzę na ich temat:)) Kamcia z woman-revolution.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. ja jakos kryminaly omijam szerokim lukiem:) cos mi kiedys nie podeszlo i ...moze powinnam sie przelamac?:) seriali angielskich tez niestety nie,ale dokumenty maja swietne,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękujemy za wielkie informacji! Ja bym nie odkrył to inaczej!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...