O aniołach

Ponoć każdy ma swojego anioła stróża..
Słowo anioł pochodzi od greckiego angelos - posłaniec, zwiastun. W Biblii znajduje się około 300 wzmianek o aniołach, które odgrywają rolę posłanników i nauczycieli. Ich misją jest służenie, oraz pośredniczenie między Ziemią a Niebem.
W tomizmie anioły były niematerialnymi bytami mającymi istnienie i formę, obdarzonymi intelektem i wolą; dysponowały również wiedzą o wszystkich istotach.
Muzułmanie nie wierzą w pośrednictwo Chrystusa, więc większe znaczenie przypisują aniołom.
Sokrates stwierdził: Od chłopięcych lat głos jakiś we mnie się odzywa, a ilekroć się zjawia, zawsze mi coś odradza, cokolwiek bym przedsiębrał, ale nigdy nie doradza.
Apulejusz w O bogu Sokratesa stwierdził, że Dajmonion to anioł stróż, który jest patronem prywatnym i indywidualnym przewodnikiem, obserwatorem tego, co dokonuje się we wnętrzu osoby, stróżem jej dobrobytu, tym, który ją zna dogłębnie, jak to tylko jest możliwe. Jest uważnym i stałym obserwatorem, sędzią indywidualnym, niepodważalnym i nieuniknionym świadkiem, tym, który dezaprobuje zło i wyzwala dobro.
U C. G. Junga anioły to zakorzenione w naszej psychice archetypy: W każdym z nas tkwi ktoś, kogo nie znamy; mówi do nas przez sen i powiadamia, że widzi nas inaczej niż my sami siebie widzimy. Gdy jesteśmy w trudnej sytuacji, ten nieznajomy może nam dać światło pozwalające zmienić nastawienie, które wprawiło nas w taką sytuację.
Więc... Aniele Boży, stróżu mój, ty zawsze przy mnie stój...

4 komentarze:

  1. Wierzę w anioły, odczuwam ich obecność i wiem, że pomagają mi..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, czasem czuć CZYJĄŚ obecność, jakiego dobra, ciepła, czasem można to nazwać głosem rozsądku, czasem przeczuciem, niekiedy jest to zupełnie niewytłumaczalne.

      Usuń
  2. Nie zapominam codziennie dwukrotnie swojemu aniołowi stróżowi się przypomnieć wzywając jego pomocy i wierzę, że nade mną czuwa......miałam widome tego znaki, gdy wychodziłam z różnych opresji....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nad łóżkiem mamy taką stara rycinkę z aniołem przeprowadzającym dzieci przez walący się mostek. Czuję, że właśnie anioł, dajmonion, jakaś siła, pomaga przejść przez takie "dziurawe" i niepewne życie.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...